A veure nois; prepareu-vos per mirar al cel quan estigeu conduint. No només haureu d'estar pendents de mirar endavant i els retrovisors sinó que haureu de vigilar quan us adelantin per l'aire a partir de l'any que ve.
Sí; tal com explica la revista "Popular Science" d'aquest mes, a partir del 2.009 i per un interessant preu de 130.000€ aproximadament, es podrà adquirir el "Transition", un cotxe que pot circular per les carreteres i enlairar-se pels núvols. Ja el pots reservar a la companyia que el fabrica: Terrafugia.
El Transition té una capacitat per a dues persones, unes ales plegables de 8 metres, una hèlice al darrera i un motor de 100 cv de gasolina que permet circular fins a 128 km/h per carretera i fins a 185 km/h per aire. La seva autonomia de vol és de 740 km, per tant amb menys d'un dipòsit (de 54 litres de capacitat) et plantes a Madrid (640 km) . Es necessiten 520 metres per despegar. Jo, amb aquestes característiques, me'n fio 0!
Realment això és un perill de cullons si no es regulen llocs per fer les maniobres per despegar i aterrar (zones amb petites pistes). Perquè sinó imagineu-vos: gent (dones) despegant des dels parkings dels supermercats, gent (treballadors) arribant i marxant de poligons industrials i zones d'oficines, gent (pares) aterrant a les pistes i patis de les escoles a portar el nen,... i un llarg etc. A més a més, com es farà aquest control aeri? Torres de control, semàfors aeris, mossos i policia local patrullant per l'aire,etc...
Res, molt bonic tot però gens segur i un caos. La idea molt interessant però dubto que s'arribi a veure una cosa així fins d'aquí a bastants anys.
Aquí us deixo el video i jutgeu vosaltres mateixos.
Sí; tal com explica la revista "Popular Science" d'aquest mes, a partir del 2.009 i per un interessant preu de 130.000€ aproximadament, es podrà adquirir el "Transition", un cotxe que pot circular per les carreteres i enlairar-se pels núvols. Ja el pots reservar a la companyia que el fabrica: Terrafugia.
El Transition té una capacitat per a dues persones, unes ales plegables de 8 metres, una hèlice al darrera i un motor de 100 cv de gasolina que permet circular fins a 128 km/h per carretera i fins a 185 km/h per aire. La seva autonomia de vol és de 740 km, per tant amb menys d'un dipòsit (de 54 litres de capacitat) et plantes a Madrid (640 km) . Es necessiten 520 metres per despegar. Jo, amb aquestes característiques, me'n fio 0!
Realment això és un perill de cullons si no es regulen llocs per fer les maniobres per despegar i aterrar (zones amb petites pistes). Perquè sinó imagineu-vos: gent (dones) despegant des dels parkings dels supermercats, gent (treballadors) arribant i marxant de poligons industrials i zones d'oficines, gent (pares) aterrant a les pistes i patis de les escoles a portar el nen,... i un llarg etc. A més a més, com es farà aquest control aeri? Torres de control, semàfors aeris, mossos i policia local patrullant per l'aire,etc...
Res, molt bonic tot però gens segur i un caos. La idea molt interessant però dubto que s'arribi a veure una cosa així fins d'aquí a bastants anys.
Aquí us deixo el video i jutgeu vosaltres mateixos.
1 comentari:
és el taud més car que he vist mai.
i dona tan poca confiança... XD aquestes ales plegables de plàstic... segur que és trenquen en ple vol.
tranquils pq us puc assegurar que no veurem cap trasto com aquest fins daki molts anys. això si els noms que han posat molen.
veig ke la bandera americana no podia faltar. si tingues akest trasto ara mateix el faria servir per llençar tot tipus de merda desde el cel a la gent.
Publica un comentari a l'entrada