dimecres, 24 de desembre del 2008

Nether Earth

Bones, començo la meva etapa bloguil al Yo no soy casual presentant-vos un peasso de joc ultraclàssic del que n'haureu sentit poca cosa: El Nether Earth.

Corria el 1987 i el Nether Earth es convertia en el primer RTS de la història, va sortir per Amstrad CPC, Commodore 64 i ZX Spectrum, en el que jo el devia jugar per primera vegada cap al 1989. El joc és una batalla de robots que podem configurar a tres nivells:

• tipus de peus (molt cutres, cutres i antigravitatoris)
• diferents armes (missils, làsers i una peasso bomba nuclear)
• xip electrònic (així els robots són més eficients quan no els controles)

Nosaltres portem una espècie de mininau i hem de fabricar robots per destruir l'enemic, que en fa sempre molts més que nosaltres. Pel camí haurem de conquerir centrals de recursos per augmentar la nostra capacitat de crear robots i destruir les tres bases xungues dels dolents. Podem assignar missions concretes als robots (serach and destroy, conquereix...) i podem fer esclatar una bomba nuclear al mig de la batalla. Una meravella.

Els gràfics de la versió d'Spectrum eren en groc (!?) i negre i en perpectiva isomètrica i cal destacar que el moviment no era precisament fluid. Però el joc era diferent als altres jocs de l'època, en la que triomfaven l'Space Invaders i el Tetris. Si voleu jugar a aquesta petita joia us recomano un emulador d'Spectrum i que us baixeu la rom aquí. L'altra opció és jugar a aquest remake (fet per un tio que fa el doctorat a la UAB, i fa recerca sobre intel.ligencia artificial a RTS!!! )

4 comentaris:

Wavedrive ha dit...

pel tipus de joc em recorda al Herzog Zwei de megadrive, però en antic.

jo tenia MSX, així que no vaig poder disfrutar d'aquest joc.

Gotcha ha dit...

Benvingut al blog!
Per mi veure aquests jocs és com mirar un Dòlmen, les coves d'Altamira o l'esquelet d'un dinosaure. Em mola veure-ho però simplement per saber quins són els orígens del que tenim a l'actualitat. Ara, no em facis jugar a jocs que tenen 4 colors perquè em destrosses.

Anònim ha dit...

Ok, el proper joc només amb 2, que us sembla l'echocrome?

Gloin ha dit...

Jo crec que he de ser bastant bó... almenys és original!!