dimecres, 20 de febrer del 2008

MSX

Hi havia una vegada una puta (o lumi XD)... ai no, això és un altre història.
Hi havia una vegada un nen de 9 anys, al que ses majestats els Reis Mags d'Orient li van portar un regal molt especial: un ordinador MSX Sony Hit-Bit. Aquest neng era jo i mai oblidaré aquell màgic dia.



L'MSX va ser un ordinador similar al Spectrum ZX o al Commodore 64, pero tenia un avantatge: els jocs cars (els de cartutxo, no els de cinta) eren japonesos, i més concretament, tots eren de Konami xD. Així els msx-possesors vem poder gaudir de grans jocs com:


SALAMANDER (1987)
El mític shootem up, pseudo continuació de la llegenda Gradius/Nemesis. Un joc avançat al seu temps. Milers d'armes, espectaculars monstres, escenaris, 2 jugadors, músiques i una dificultat a prova de titans del pad.








F1 SPIRIT (1987)
De tots els jocs de cotxes que he jugat, aquest és el que més respectava l'eséncia de l'esport del motor i en especial de la fòrmula 1.







NEMESIS / GRADIUS (1986)
Bé aquest joc va revolucionar el món dels videojocs, així que poc més puc dir...



4 comentaris:

Gotcha ha dit...

Jo aquests jocs els vaig poder jugar en gameboy totxo XD
Els Nemesis em van marcar moltissim, les armes i la dificultat infernal no deixaven indiferent a ningú.
Eren bons temps per Konami, ara estan en hores bastant baixes, nomes se salva el MGS4, perquè el que son Pro evolution i demés estan fent molt el pena.

Macarrito ha dit...

Pero ara mateix per consola tot es igual,no hi ha gaire innovacio.No vaig tenir el gust de provar nomes que el gradius i no m'enrecordo que mes.Despres ja va venir el spectrum i el amiga 500...quina gran epoca de jocs

Wisdoom7 ha dit...

Aghgh XDDDDDDDDDDDD
la millor epoca, jo era dels k van eredar l'spectrum 48k del germa i aixi ens vem kedar de gilipichis XDDDDDDDDDDDDDDDD les portades son lo millor

Godanu ha dit...

Jo també vaig ser l'afortunat que un Nadal els reis mags de l'orient amb l'edat de 8 o 9 anys em van deixar montada a l'habitació una petita tele de 15" amb l'MSX enxufat i el joc F1 Spirit. Quina putissima canya. De fet, algun dia d'aquests l'haig de portar de ripoll i posar-lo per aqui a casa com a una escultura, igual que la NES amb multitap per 4 mandos i la play 1. La game cube millor truco al servei de recollida de trastos vells de l'ajuntament.